Självständighet är en självklarhet

Jag har alltid gjort val som grundats på det jag vill åstadkomma. Jag kan ärligt säga att jag alltid baserat mina val på den tanken. När jag började gymnasiet kände jag ingen, för den linje jag hade valt hade ingen annan i min dåvarande umgängeskrets valt. För du lever för dig själv, inte för någon annan (hade jag dock velat bli något europafreak eller läsa någon tråkig samhällslinje hade jag gjort det). Samma har det varit när det gäller jobb och resor. Vill jag göra något, så gör jag det. För när jag sedan är en gammal skrutt i rullstol kan jag tänka tillbaka på min ungdom och alla dessa minnen och inte bli förargad över att jag inte vågade, för att jag inte hade någon med mig. Vem åker liksom upp till Norrlands djupa skogar med en buss som tar sju timmar enkel resa bara för att gå ut och ha kul en onsdagkväll? I do. Jag erkänner också att jag tycker att EMDs projekt är helt sjukt bra. All for love är så jävla fin.. Och jag svär också en del. Det händer även ibland att glömmer jag (eller orkar inte) tvätta händerna efter jag har varit på toaletten.

Eller oops.. Det kanske man inte får göra som tjej. Erkänna sådana där snuskiga saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0